Drepturile consumatorilor
Ce trebuie să știți înainte de a cumpăra
Ori de câte ori cumpărați un articol sau un serviciu în UE, comerciantul trebuie să vă furnizeze informații clare, corecte și ușor de înțeles despre articol sau serviciu înainte de a cumpăra.
Aceste informații privind contractul ar trebui să includă:
Repere De Produs
Prețul Total, inclusiv taxele și taxele tuturor
Costurile de transport (dacă este cazul ) - și orice alte costuri suplimentare
Aranjament de plată, livrare sau executare
La identitatea comerciantului, adresa și numărul de telefon
Durata contractului (dacă este cazul)
Este posibil ca unele dintre aceste informații să nu fie necesare în mod explicit dacă acest lucru este clar din context, cum ar fi caracteristicile produsului care este afișat pe raftul din magazin.
Dacă faceți cumpărături online, prin telefon, prin catalogul de comenzi prin poștă sau de la dealeri, trebuie să furnizați și următoarele detalii înainte de a cumpăra:
Adresa de email a traderului
Orice restricții de expediere specifice țării
Dreptul de a anula în termen de 14 zile
servicii post-vânzare disponibile
mecanisme de soluționare a litigiilor
Numărul registrului de vânzări al comerciantului
Titlul profesional al comerciantului și datele privind TVA (dacă este cazul)
Asociația Profesională din care face parte comerciantul (dacă este cazul).
Pentru aceste achiziții, trebuie să rețineți că nu va trebui să plătiți niciun fel de cheltuieli de transport și alte cheltuieli care nu au fost informate în prealabil.
Contractele trebuie redactate într-un limbaj simplu și ușor de înțeles și nu pot conține clauze contractuale abuzive.
În unele țări ale UE, dreptul de a primi confirmarea comenzii dvs., anularea acesteia și alte cerințe legale nu se aplică achizițiilor end-to-end în valoare mai mică de 50 de euro.
Confirmarea achiziției
Când ați achiziționat altceva decât un magazin real - cum ar fi online, prin telefon sau prin catalog - trebuie să primiți confirmarea scrisă a tranzacției. Confirmarea trebuie să fie pe hârtie sau într-un format pe termen lung, cum ar fi un e - mail sau un mesaj către contul dvs. personal de pe site-ul web al comerciantului-cu condiția să îl puteți păstra și că comerciantul nu îl poate modifica unilateral.
Conținut Digital
Cerințe specifice privind informațiile se aplică atunci când cumpărați conținut digital pe Internet, cum ar fi descărcarea sau transmiterea în flux a muzicii sau a videoclipurilor. Înainte de a efectua o achiziție, trebuie să fiți informat și despre modul în care funcționează conținutul cu hardware-ul/software-ul adecvat (interoperabilitate) și funcționalitatea acestuia, inclusiv dacă se aplică restricții geografice utilizării conținutului și dacă sunt permise copii private.
Comunicare telefonică post-vânzare
Comercianții care furnizează linii telefonice post-vânzare pentru consumatori ar trebui să se asigure că apelurile sunt plătite la prețul de bază. Comercianților le este interzis să solicite consumatorilor să utilizeze linii telefonice premium pentru a solicita sau a se plânge de achiziția sau contractul lor.
Cumpărarea de la comercianți de internet din afara UE
Drepturile dvs. de consumator în temeiul normelor UE se aplică, de obicei, și achizițiilor de la comercianți de internet din afara UE care vizează consumatorii din UE. Cu toate acestea, este posibil să aveți dificultăți în a vă apăra drepturile față de comercianții din afara UE.
Prețuri și plăți
Decizia Regatului Unit de a invoca articolul 50 din TUE: informații suplimentare
Atunci când cumpărați bunuri sau servicii în UE, trebuie să fiți informat în mod clar cu privire la prețul total, inclusiv toate taxele și taxele suplimentare.
Pentru achizițiile online, trebuie să confirmați în mod clar - de exemplu, făcând clic pe un buton - că știți că plasarea unei comenzi implică o obligație de plată.
Dacă doriți să efectuați o plată online de peste 30 de euro, va trebui să utilizați o combinație de cel puțin două elemente de autentificare, cum ar fi:
Ceva ce aveți (cum ar fi telefonul mobil sau cititorul de carduri) și ceva ce știți (PIN sau parolă)
Ceva ce aveți (un telefon mobil sau un cititor de carduri) și ceva ce aveți (amprenta dvs.)
Ceva ce știi (PIN sau parolă) și ceva ce ești (amprenta ta)
Acest lucru face ca plățile dvs. să fie mai sigure și mai sigure.
Taxe Suplimentare Pentru Card
Comercianții din UE nu au voie să perceapă taxe suplimentare pentru utilizarea unui card de credit sau de debit. Singurele excepții de la această regulă sunt cardurile American Express/Diners Club și cardurile de credit de afaceri sau corporative, unde angajatorul dvs. este facturat în schimb. Dacă utilizați aceste carduri, este posibil să vi se perceapă în continuare o taxă, dar această sumă nu poate depăși suma care costă efectiv comerciantul pentru a vă procesa plata.
Trebuie să știți că, dacă plătiți în alte monede UE decât euro, furnizorul dvs. poate percepe în continuare o taxă de conversie valutară atunci când utilizați cardul într-o altă țară din UE.
Taxa De Servicii Suplimentare
Trebuie să fiți de acord cu orice plată suplimentară solicitată de comerciant, cum ar fi transportul expres, ambalarea cadourilor sau asigurarea de călătorie.
Comerciantului nu i se permite să vă taxeze pentru aceste servicii decât dacă le-ați ales în mod clar. Utilizarea casetei de selectare pre-marcate de pe site-ul comerciantului nu implică consimțământul, astfel încât veți fi eligibil să rambursați orice plată primită în acest mod.
Discriminarea prețurilor
În calitate de cetățean al UE (în acest caz, 28 de state membre ale UE Islanda, Liechtenstein și Norvegia) sau rezident, nu puteți plăti un preț mai mare atunci când cumpărați bunuri sau servicii în UE doar din cauza naționalității sau a țării de reședință.
Când cumpărați bunuri online în UE, prețurile pot varia de la o țară la alta sau în versiuni diferite ale aceluiași site, de exemplu din cauza diferențelor de costuri de expediere. Cu toate acestea, dacă cumpărați online fără transport transfrontalier-de exemplu, atunci când cumpărați ceva online pe care intenționați să îl luați de la un comerciant sau cumpărați singur - ar trebui să aveți acces la aceleași prețuri și oferte speciale ca și cumpărătorii care locuiesc în această țară a UE, nu puteți plăti mai mult sau nu puteți fi lipsit de posibilitatea de a cumpăra ceva doar pentru că locuiți într - o altă țară.
Aceleași reguli se aplică atunci când cumpărați servicii furnizate la sediul unui comerciant, cum ar fi atunci când cumpărați bilete de intrare într-un parc de distracții, rezervați un hotel, închiriați o mașină sau când cumpărați servicii electronice (cum ar fi servicii cloud sau site-uri de găzduire), aveți dreptul să accesați aceleași prețuri ca și cumpărătorii locali.
Protecția drepturilor de autor, cum ar fi filmele, cărțile electronice și muzica, sunt adesea acoperite de diverse acorduri de licență în diferite țări. Deci, nu puteți avea întotdeauna acces la aceleași produse la același preț în toate țările UE.
Rambursarea TVA
Dacă veniți din afara UE, aveți dreptul la rambursarea TVA pentru bunurile pe care le-ați cumpărat în timpul șederii dvs. în UE, dacă bunurile sunt prezentate la vamă atunci când sunt expediate în termen de 3 luni de la cumpărare împreună cu documentele de rambursare a TVA. Acestea sunt de obicei pregătite de vânzător, deși, deoarece schema este voluntară, nu toți vânzătorii participă. Unele țări stabilesc un preț minim de achiziție pentru a beneficia de o rambursare.
Cumpărarea online dintr-o altă țară din UE
Reguli speciale pot fi aplicate atunci când cumpărați bunuri dintr-o altă țară din UE pentru livrare în țara dvs. de reședință. Dacă compania de la care cumpărați vinde bunuri de o anumită valoare în țara dvs. în care sunt livrate bunurile, aceasta nu poate percepe TVA în țara în care ați făcut achiziția. În schimb, acestea trebuie să aplice TVA în țara în care este livrat articolul - TVA de destinație. Suma maximă pentru aceste vânzări transfrontaliere este determinată de fiecare țară a UE de 35.000 de euro sau 100.000 de euro. Aceasta înseamnă că majoritatea magazinelor online mari care livrează în UE vor trebui să aplice regula TVA la destinație.
TVA pentru serviciile de telecomunicații, radiodifuziune și servicii electronice se percepe în țara în care locuiți (țara în care locuiți, aveți o adresă permanentă sau locuiți de obicei), nu în țara în care achiziționați serviciul. Aceste norme se aplică serviciilor achiziționate atât în interiorul, cât și în afara UE.